Με τον όρο Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Σχολείου εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για την ομαλή σχολική ζωή, τη συνεργασία, την αλληλεγγύη, τον δημοκρατικό διάλογο και την αποδοχή της διαφορετικότητας.

Πρόσωπα, όργανα και αρμοδιότητες της σχολικής μονάδας

Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου είναι η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, την διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/τριών, την εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου βασίζεται στην εγκύκλιο Φ7/111089/Δ1/9-9-2021 του Υ.ΠΑΙ.Θ με θέμα «Λειτουργία των Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2021-2022».

Μαθητές

Οι μαθητές/μαθήτριες

  • Φέρονται με σεβασμό σε κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
  • Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή παιδευτική διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/συμμαθητριών για μάθηση.
  • Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή και πρόοδό τους
  • Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου. Ταυτόχρονα ενδιαφέρονται για το σχολικό κτίριο και την υλική περιουσία του. Επίσης, δεν καταστρέφουν τα σχολικά βιβλία που παρέχονται δωρεάν από την πολιτεία.
  • Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).
  • Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο.
  • Συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφόρων πρακτικών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας και η ανακύκλωση υλικών.
  • Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.
  • Επικοινωνούν , όταν υπάρχει ανάγκη, με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων του Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια.

Κανονισμοί για τους μαθητές

  1. Το πρωί κατά την προσέλευσή μου:
    ● Φτάνοντας στο σχολείο, κατευθύνομαι στην τάξη μου,αφήνω την τσάντα στο θρανίο μου και κατεβαίνω στο προαύλιο όπου παραμένω εκεί μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι. Την επίβλεψή μου μέχρι τις 8:15 την έχει ο εκπαιδευτικός εφημερίας.
  2. Στην αίθουσα, κατά την ώρα του μαθήματος:
    ● Κάθομαι στη θέση μου και ετοιμάζω τα πράγματά μου χωρίς καθυστερήσεις.
    ● Προσέχω και δεν ενοχλώ τους συμμαθητές μου.
    ● Αν δεν καταλαβαίνω κάτι, ζητώ τον λόγο, ευγενικά, για να μου λυθεί η απορία.
    ● Συνεργάζομαι με τους συμμαθητές μου. Σέβομαι και ενθαρρύνω την προσπάθεια των συμμαθητών μου και γενικά συμπεριφέρομαι στους άλλους όπως θέλω να μου συμπεριφέρονται κι εκείνοι σε εμένα.
    ● Αν έχω σοβαρό λόγο να βγω έξω, ζητώ διακριτικά την άδεια.
  3. Στο διάλειμμα
    ● Όταν κτυπά το κουδούνι για διάλειμμα, βγαίνω ήρεμα έξω παίρνοντας ό,τι μου χρειάζεται (φαγητό, νερό) και η αίθουσα αδειάζει για να αεριστεί.
    ● Την ώρα του διαλείμματος κινούμαι και παίζω στους χώρους που έχουν οριστεί.
    ● Παίζω ήρεμα, σεβόμενος τους κανόνες και λύνω τις όποιες διαφορές μου με συζήτηση, ενώ για οποιοδήποτε σοβαρό πρόβλημα απευθύνομαι στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς.
    ● Με το κτύπημα του κουδουνιού για μάθημα, επιστρέφω άμεσα στην τάξη μου.
  4. Σχόλασμα
    ● Ετοιμάζω την τσάντα μου και αφήνω το θρανίο μου καθαρό.
    ● Παίρνω τα προσωπικά μου είδη (μπουφάν, μπλούζες) για τα οποία είμαι υπεύθυνος.
    ● Περιμένω την άδεια του δασκάλου για να αποχωρήσω.
    ● Περιμένω στον χώρο που έχει οριστεί για την αναχώρηση μέχρι να έρθουν να με παραλάβουν οι δικοί μου άνθρωποι.
  5. Γενικοί κανόνες
    ● Διατηρώ τα βιβλία και τα τετράδιά μου καθαρά και τακτοποιημένα και βάζω στην τσάντα μου μόνο τα απαραίτητα σύμφωνα με το πρόγραμμα.
    ● Φροντίζω για τη διατήρηση της καθαριότητας όλων των χώρων.
    ● Προσέχω και δεν προκαλώ φθορές στα πράγματα του σχολείου μου (θρανία, καρέκλες, πίνακες, τοίχους). Όταν ο μαθητής προκαλέσει φθορά στη σχολική περιουσία, ο γονέας ή κηδεμόνας υποχρεούται να την αποκαταστήσει.
    ● Σέβομαι τα πράγματα των συμμαθητών μου όπως τα δικά μου και, αν βρω κάτι που δεν μου ανήκει, το παραδίδω στο δάσκαλό μου.
    ● Συμπεριφέρομαι με ευγένεια και σεβασμό προς όλους.
    ● Προσφέρω τη βοήθειά μου σε όσους τη χρειάζονται.
    ● Συμμετέχω ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες – εκδηλώσεις του σχολείου.
    ● Οφείλω να έχω ανεπτυγμένο το αίσθημα της προσφοράς, της αλληλεγγύης, της εντιμότητας, της υπακοής, της εργατικότητας και της υπευθυνότητας.

Εκπαιδευτικοί

Οι εκπαιδευτικοί:

  • Συνεργάζονται με τους μαθητές/μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
  • Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.
  • Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών /μαθητριών τους και τους προσφέρουν παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική.
  • Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.
  • Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.
  • Ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το Σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
  • Συνεργάζονται με τη Διευθύντρια, τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών.
  • Οι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται για την προστασία του σχολικού χώρου και της περιουσίας του σχολείου καθώς και για την ευκοσμία της τάξης μέσα στην οποία διδάσκουν αλλά και του σχολείου γενικότερα. Παράλληλα, προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές σε θέματα που αφορούν την καθαριότητα, την υγιεινή και την αισθητική του χώρου μέσα στον οποίο φοιτούν.
  • Φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων που γίνονται με ευθύνη του σχολείου. Ιδιαίτερη φροντίδα καταβάλλεται κατά την προσέλευση και την αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο, κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων καθώς και κατά την απομάκρυνσή τους από την αίθουσα διδασκαλίας.
  • Τηρούν εχεμύθεια σε ό,τι αφορά τις αποφάσεις του συλλόγου των διδασκόντων, τις συζητήσεις και εκτιμήσεις σχετικά με τη σχολική επίδοση, τη συμπεριφορά και τη διαγωγή των μαθητών, τη βαθμολογία και γενικά για όλα τα στοιχεία που αφορούν το σχολείο.
  • Η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών πρέπει να γίνεται συστηματικά, προγραμματισμένα και όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία. Κάθε εκπαιδευτικός οφείλει να γνωστοποιήσει τις ώρες της εβδομάδας κατά τις οποίες θα μπορεί να δέχεται τους γονείς και να τους ενημερώνει λεπτομερώς και υπεύθυνα.
  • Κατά το σχολικό έτος 2022-2023, κάθε Πέμπτη, στο σχολείο λειτουργεί η Ε.Δ.Ε.Α.Υ (Επιτροπή Διαγνωστικής, Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης) που αποτελείται από Ψυχολόγο και Κοινωνικό Λειτουργό με σκοπό την αξιολόγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών και ψυχολογικών αναγκών των μαθητών μας.

Γονείς και κηδεμόνες

Οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών και των μαθητριών:

  • Φροντίζουν ώστε το παιδί να προσέρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του.
  • Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις έντυπες ανακοινώσεις που μεταφέρουν τα παιδιά μας (ή αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων) ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.
  • Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο αλλά και μέσω του Συλλόγου Γονέων με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες.
  • Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους – θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης – τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού μας και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών. Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του εκπαιδευτικού του έργου. Είναι προφανές ότι το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και ευθύνη των εκπαιδευτικών, του Συλλόγου των εκπαιδευτικών και του Διευθυντή του κάθε σχολείου. Τα θέματα, όμως, της παιδαγωγικής λειτουργίας, των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων και το γενικότερο κλίμα στον σχολικό χώρο επηρεάζονται από την καλή συνεργασία των εκπαιδευτικών, του Διευθυντή και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Λειτουργία της Σχολικής Μονάδας

Κανονισμοί σε σχέση με τη φοίτηση των μαθητών

Το Σχολείο αποτελεί το φυσικό χώρο αγωγής και μάθησης, γιατί ακριβώς εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις συγκεκριμένης κι οργανωμένης προσπάθειας για την επίτευξη των στόχων της αγωγής. Γι’ αυτό πρέπει η συμμετοχή των μαθητών να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτηση των μαθητών και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, υπονομεύει το σχολικό έργο και δυσχεραίνει την πρόοδο τους.

  • Η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία, είναι υποχρεωτική.
  • Οι μαθητές τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος ιδίως τηρούν την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινή προσευχή, εορταστικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές επισκέψεις κ.ά.).
  • Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.).
  • Σε περίπτωση ασθενείας κατά την επάνοδο του μαθητή στο Σχολείο, μετά από απουσία τριών (3) ημερών, χρειάζεται ιατρική βεβαίωση.
  • Σε περίπτωση που κάποιος γονέας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως -την ίδια ημέρα- τον εκπαιδευτικό της τάξης.
  • Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και της αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους μαθητές των Α΄ και Δ΄ Τάξεων.
  • Οι απουσίες είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο της προόδου των μαθητών. Εάν δεν υπάρχουν σοβαροί λόγοι υγείας ή ανωτέρας βίας κάθε απουσία είναι αδικαιολόγητη.
  • Σε περίπτωση που ένας μαθητής απουσιάζει, θα πρέπει να ενημερώνεται η Διεύθυνση του σχολείου για τον λόγο της απουσίας ιδιαίτερα όταν η απουσία είναι πολυήμερη.

Άφιξη στο Σχολείο

  • Η άφιξη των μαθητών το πρωί γίνεται από τις 8:00 ως τις 8: 15 από την κεντρική είσοδο του σχολείου.
  • Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής καθυστερήσει δικαιολογημένα έρχεται στο σχολείο συνοδευόμενος από τον κηδεμόνα του κατά τη διάρκεια του 1ου διαλείμματος στις 09:40 και όχι στη διάρκεια του 1ου διδακτικού δίωρου.
  • Η επίσκεψη και η παραμονή των γονέων στις αίθουσες, την ώρα του μαθήματος δεν επιτρέπεται. Οι γονείς εισέρχονται στο σχολείο μόνο κατά τις προγραμματισμένες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων

Παραμονή στο σχολείο

Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες οργάνωσης και λειτουργίας των σχολείων (νομοθετικές – κανονιστικές διατάξεις) και τις παιδαγωγικές αρχές, έχουν καθοριστεί τα παρακάτω σχετικά με την καθημερινή λειτουργία:

  • Για οποιοδήποτε θέμα, παιδαγωγικό, διδακτικό ή διοικητικό, απευθυνόμαστε στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό της τάξης ή στον εκπαιδευτικό ειδικότητας. Σε περίπτωση που παρίσταται ανάγκη, απευθυνόμαστε στον Διευθυντή του σχολείου.
  • Στο σχολείο μας λειτουργεί τμήμα πρωινής ζώνης, με ώρα προσέλευσης των εγγεγραμμένων μαθητών από 07:15 μέχρι 07:50. Στις 07:50 η πόρτα εισόδου κλειδώνει μέχρι τις 08:00 που ανοίγει από τον εκπαιδευτικό υπηρεσίας για την προσέλευση των μαθητών.
  • Για λόγους ασφαλείας των μαθητών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η πόρτα κλείνει στις 08:15.

Το ημερήσιο διδακτικό ωράριο, διαμορφώνεται ως εξής:

  • υποδοχή των μαθητών στο σχολείο: 08:00 – 08:15
  • 1η διδακτική περίοδος: 08:15 – 09:00
  • 2η διδακτική περίοδος 09:00 – 09:40
  • 1ο διάλειμμα: 09:40 – 10:00
  • 3η διδακτική περίοδος: 10:00 – 10:45
  • 4η διδακτική περίοδος: 10:45 – 11:30
  • 2ο διάλειμμα: 11:30 – 11:45
  • 5η διδακτική περίοδος: 11:45 – 12:25
  • 6η διδακτική περίοδος: 12:35 – 13:15
  • λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών:
  • 13:15 για όλες τις τάξεις (εξάωρο)
  • έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου Προγράμματος:
  • 13:20 για όλες τις τάξεις
  • λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου Προγράμματος: 15:00

Ο καθαρισμός του διδακτηρίου πραγματοποιείται καθημερινά, σύμφωνα με τις συμβατικές υποχρεώσεις του προσωπικού καθαριότητας και τους όρους που καθορίζει το Υπουργείο Παιδείας.

Διάλειμμα
  • Οι μαθητές εξέρχονται με το χτύπημα του κουδουνιού και οδηγούνται σε συγκεκριμένο χώρο της αυλής που είναι οριοθετημένος για κάθε τάξη.Οι τάξεις Α΄ και Β΄ στην πάνω αυλή και οι υπόλοιπες τάξεις στην κάτω αυλή.
  • Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο. Ο κάθε εκπαιδευτικός θα πρέπει να φροντίζει για τον αερισμό και την καθαριότητα της τάξης του. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου. Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές παραμένουν στις τάξεις τους υπό την επίβλεψη του εκπαιδευτικού που είχε προηγουμένως μάθημα.
  • Οι μαθητές παίζουν χωρίς να τσακώνονται και για οποιοδήποτε πρόβλημα που πιθανόν αντιμετωπίσουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους που βρίσκονται στο προαύλιο.
  • Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα, προσέρχονται στην αίθουσα χωρίς να τρέχουν ή να σπρώχνονται (ή παραμένουν σε γραμμές στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν Γυμναστική). Έχουν ήδη τελειώσει το φαγητό τους κι έχουν τακτοποιήσει τις ανάγκες τους.

Αποχώρηση από το σχολείο

  • Οι μαθητές δε φεύγουν σε καμία περίπτωση πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αναχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), αυτή γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και φυσικά αφού ενημερωθεί για αυτό ο εκπαιδευτικός της τάξης ή ο διευθυντής. Σε αυτή την περίπτωση οι γονείς υπογράφουν υπεύθυνη δήλωση πρόωρης αποχώρησης.
  • Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στον γονέα ή κηδεμόνα. Οι γονείς- κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται για τυχόν αλλαγές από τις ανακοινώσεις του σχολείου.
  • Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αναχώρησή τους δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι αν ο κηδεμόνας τους κάποια μέρα καθυστερήσει.
  • Οι μαθητές αποχωρούν από το σχολείο μετά τη λήξη των μαθημάτων ασυνόδευτοι, μόνο εφόσον ο γονέας ή κηδεμόνας έχει υπογράψει σχετική υπεύθυνη δήλωση, την οποία και έχει προσκομίσει στον εκπαιδευτικό της τάξης.

Η αναχώρηση των μαθητών από το σχολείο γίνεται στο τέλος του εξαώρου, στις 13:15, για όλες τις τάξεις, ως εξής:

  • Οι μαθητές των Α΄,Β΄ και Γ΄ τάξεων αναχωρούν από την Α΄ έξοδο του σχολείου (Εθνικής Αντιστάσεως 2).
  • Οι μαθητές των Δ΄,Ε΄και ΣΤ΄ τάξεων αναχωρούν από τη Β΄ έξοδο(του πάρκου).

Η αναχώρηση των μαθητών που είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο Πρόγραμμα γίνεται με την ολοκλήρωση του Ολοήμερου Προγράμματος, δηλαδή στις 15:00.

Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αποχώρησή τους, θα πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους, και τους περιμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου. Κάθε καθυστέρηση δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα.

Για οποιαδήποτε αλλαγή στο πρόγραμμα οι γονείς θα ενημερώνονται ή με γραπτή ανακοίνωση ή ηλεκτρονική

Εξωσχολικά υλικά
  • Μπάλες και παιχνίδια ή άλλα υλικά εκτός των σχολικών ειδών για χρήση του ημερήσιου προγράμματος, δεν επιτρέπεται να μεταφέρουν οι μαθητές στο σχολείο. Το ανάλογο υλικό παρέχεται από το σχολείο.
  • Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα.
  • Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων, με βάση σχετική νομοθεσία του υπουργείου παιδείας δεν επιτρέπεται για τους μαθητές. Κάθε κινητό που εντοπίζεται θα παρακρατείται από τη Διεύθυνση και θα παραδίδεται στον κηδεμόνα του μαθητή.

Επισκέψεις – γιορτές

Οι εορτές και οι επισκέψεις αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην αποτελεσματική πραγματοποίηση του σχολικού έργου, γι΄ αυτό οι μαθητές απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο και ειδοποιούν τον εκπαιδευτικό. Η συμπεριφορά τους κι οι υποχρεώσεις τους είναι ανάλογες κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων, όπως και στο σχολικό πρόγραμμα.

Τη φετινή σχολική χρονιά, επιτρέπονται οι προγραμματισμένες , εκπαιδευτικές επισκέψεις με τη σύμφωνη γνώμη των γονέων.

Θέματα Σχολικής Ζωής

Παιδαγωγικά μέτρα πειθαρχίας

Βασικός στόχος της σχολικής κοινότητας για την προώθηση του παιδαγωγικού έργου είναι η ανάπτυξη σε κάθε μαθητή της ικανότητας της αυτοπειθαρχίας στην τήρηση των κανόνων.

  • Όλα τα μέρη της σχολικής κοινότητας πρέπει να σέβονται και να τηρούν τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου.
  • Όλοι πρέπει να γνωρίζουν ποια συμπεριφορά είναι ανεκτή και ποια όχι από το σχολείο.
  • Όταν ένας μαθητής παραβιάζει συνειδητά και συστηματικά τους κανόνες συμπεριφοράς, προβλέπονται μέτρα ανάλογα με τις πράξεις και τη συμπεριφορά του.

Τα πειθαρχικά μέτρα:

  • Επιβάλλονται μόνο όταν ο δάσκαλος έχει εξαντλήσει όλα τα παιδαγωγικά μέσα που βασίζονται στον διάλογο και την πειθώ με το μαθητή και τους γονείς.
  • Δεν προσβάλλουν την αξιοπρέπεια και την προσωπικότητα του μαθητή.
  • Δε χρησιμοποιούνται ως απειλές ή εκφοβισμό, αλλά ως συνέπεια.
  • Επιβάλλονται πρωτίστως για την προσωπική νουθεσία και όφελος του μαθητή, αλλά και για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των μαθητών και η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
  • Δεν επιβάλλεται σαν ποινή και ούτε χρησιμοποιείται ως απειλή, η μείωση της βαθμολογίας στα μαθήματα.

Τα είδη των πειθαρχικών μέτρων επιβάλλονται στο μαθητή ανάλογα με την παραβατική συμπεριφορά του, από το δάσκαλο, το διευθυντή και το Σύλλογο Διδασκόντων. Συνοπτικά, τα στάδια επιβολής των πειθαρχικών ποινών σε μαθητή που συνεχίζει να έχει συστηματικά παραβατική συμπεριφορά είναι:

1ο Στάδιο

  • Παρατήρηση από τον δάσκαλο (1η και 2η).
  • Επίπληξη από τον δάσκαλο.
  • Παρατήρηση από τον διευθυντή και τηλεφωνική ενημέρωση του γονέα ή κηδεμόνα.
  • Επίπληξη από τον διευθυντή και κλήση του γονέα ή κηδεμόνα στο σχολείο για κοινή αντιμετώπιση του προβλήματος.

2ο Στάδιο

Εάν, παρά τη λήψη των παραπάνω πειθαρχικών μέτρων, ο μαθητής δε βελτιώσει τη συμπεριφορά του και συνεχίζει να παρουσιάζει την ίδια παραβατικότητα, τότε το θέμα παραπέμπεται προς συζήτηση στο Σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος καλείται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα και προχωρεί στις παρακάτω ενέργειες:

  • Καλεί τους γονείς ή κηδεμόνες του μαθητή και μαζί προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.
  • Ενημερώνει τον/την Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου και σε συνεργασία με τους γονείς ή κηδεμόνες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.
  • Έχει τη δυνατότητα, αν το κρίνει σκόπιμο, να ζητήσει τη βοήθεια παιδοψυχολόγου ή άλλου ειδικού επιστήμονα με τη σύμφωνη γνώμη και συνεργασία του γονέα ή κηδεμόνα.
  • Μετά τη αναλυτική εξέταση του θέματος και τη λήψη όλων των απαιτούμενων μέτρων, ο Σύλλογος Διδασκόντων παίρνει την τελική απόφαση. Ο Σύλλογος Διδασκόντων μπορεί να αποφασίσει, αν το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό και επαναλαμβανόμενο την αλλαγή τμήματος του μαθητή ή την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Συμπεριφορά μαθητών

  1. Κατά την πρωινή προσέλευση ή με τη λήξη των διαλειμμάτων οι μαθητές κατευθύνονται προς τις τάξεις χωρίς τρέξιμο, βιασύνη και συνωστισμό..
  2. Δεν επιτρέπεται στους μαθητές να παραμένουν στις αίθουσες διδασκαλίας κατά την ώρα των διαλειμμάτων ή στους διαδρόμους, όταν ο καιρός είναι κατάλληλος ή να εισέρχονται στις αίθουσες άλλων τάξεων.
  3. Σε περίπτωση βροχής οι μαθητές παραμένουν στους εσωτερικούς διαδρόμους ,με κλειδωμένες αίθουσες υπό την επίβλεψη των εφημερευόντων.
  4. Δεν επιτρέπεται σε καμιά περίπτωση η έξοδος μαθητή από το Σχολείο χωρίς ενημέρωση του υπεύθυνου δασκάλου ή της Διεύθυνσης.
  5. Η συμπεριφορά των μαθητών και των μαθητριών πρέπει να είναι ευγενική και όχι βίαιη.
  6. Λεκτική και σωματική βία απαγορεύεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες και αποτελεί λόγο τιμωρίας.
  7. Οι μαθητές οφείλουν να έχουν τα απαραίτητα για το πρόγραμμά τους και να μην τα ξεχνούν συχνά.
  8. Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων μας. Οι μαθητές οφείλουν να προσέχουν τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του Σχολείου. Κάθε καταστροφή, εκτός από τη ζημιά και τη δυσκολία αποκατάστασης, ασχημίζει και υποβαθμίζει τον χώρο στον οποίο απασχολούνται πολλές ώρες την ημέρα.
  9. Οι μαθητές διατηρούν όλους τους χώρους του σχολείου-αίθουσες, προαύλιο και τουαλέτες καθαρούς.

Ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων

Οι γονείς-κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από τον δάσκαλο της τάξης. Ο εκπαιδευτικός της κάθε τάξης ορίζει μία συγκεκριμένη ημέρα το μήνα για συνάντηση και επικοινωνία με τους γονείς μετά το τέλος του διδακτικού ωραρίου, στις 13:20-14:00.

Οι γονείς οφείλουν, ακόμη, να γνωστοποιούν στον δάσκαλο της τάξης και στον διευθυντή κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή.

Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί άλλο παιδί εκτός της οικογένειάς του στο χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει πρέπει να ενημερωθεί ο δάσκαλος της τάξης ή ο διευθυντής, οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα.

Γενικότερα κανένας ανήλικος ή ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτίριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να έχει πάρει άδεια (με εξαίρεση την περίπτωση επείγουσας πρωινής ενημέρωσης εκπαιδευτικού από γονέα για έκτακτο θέμα.

Σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς του μαθητή δεν έχει την κηδεμονία του πρέπει να ενημερωθεί άμεσα το σχολείο.

Οφείλουμε όλοι να δημιουργήσουμε καλό κλίμα συνεργασίας σχολείου – σπιτιού.

Θα πρέπει να γνωστοποιούνται έγκαιρα από όλους τους εκπαιδευτικούς οι ημέρες και ώρες των προγραμματισμένων μηνιαίων συναντήσεων γονέων-εκπαιδευτικών.

Για οποιοδήποτε παιδαγωγικό ή διδακτικό θέμα αλληλοενημέρωσης γονέων και εκπαιδευτικών, πραγματοποιείται ανάλογη συνάντηση, σε χρόνο μη διδακτικής εργασίας.

Οι γονείς οφείλουν να προσέρχονται στο Σχολείο στις παρακάτω περιπτώσεις:

  • Μια φορά τον μήνα για να πληροφορούνται για την πρόοδο και τη διαγωγή των μαθητών.
  • Στο τέλος κάθε τριμήνου για την παραλαβή της βαθμολογίας.
  • Όσες φορές κληθούν εκτάκτως από τον Διευθυντή ή κάποιον Εκπαιδευτικό
  • Στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του Σχολείου.
  • Στις ειδικές συγκεντρώσεις Γονέων και Κηδεμόνων.
  • Στο τέλος κάθε διδακτικού έτους για την παραλαβή των τίτλων προόδου και σπουδών.

Επίσκεψη των Γονέων μπορεί να γίνει σε χρόνο που έχουν ορίσει οι εκπαιδευτικοί και έχουν κάνει έγκαιρα γνωστό. Για οποιαδήποτε έκτακτη περίπτωση οι γονείς επικοινωνούν τηλεφωνικά με το σχολείο και κανονίζουν ραντεβού με τη Διεύθυνση του Σχολείου.

Πολιτική άμυνα

Σε περίπτωση κινδύνου, το κεντρικό κτίριο εκκενώνεται σύμφωνα με το σχέδιο, που έχει εκτελεστεί κατά τις ασκήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί για την καλύτερη ετοιμότητα προσωπικού και μαθητών.
● Στις περιπτώσεις που οι μαθητές/τριες δεν βρίσκονται στις δικές τους αίθουσες, αλλά σε άλλο χώρο του σχολείου, όπως κατά τη διάρκεια του ολοήμερου, ή στην αίθουσα εκδηλώσεων ή στο εργαστήριο Πληροφορικής κ.α. τότε ακολουθούν όσα προβλέπονται από το σχέδιο εκκένωσης.
● Σημείο παραλαβής των μαθητών σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ορίζεται η κάτω αυλή του σχολείου που συνορεύει με το πάρκο Ανδρωνίου.


Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται και τροποποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις και να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.
Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων καθώς και από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Ο παρών Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για το τρέχον σχολικό έτος 2022-2023.